امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

     

    تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا

     

    تعمیر گیربکس سوناتا

    تعمیر گیربکس سوناتا از خانواده هیوندای از آن دسته تعمیرات تخصصی لذت بخش است چرا که عضوی از این خانواده قابل اعتماد است. البته در سال 2011 این خودرو شکایات زیادی داشت و در بین مدل های خود جزو غیر محبوب ترین ها محسوب شد. ما در گیربکس آپ با سال ها تجربه و تخصص در خدمت شما  هستیم تا تعمیر گیربکس اتوماتیک  هیوندای سوناتا شما به بهترین نحو و کیفیت و با حداقل تعویض صورت بگیرد.

     

    درباره هیوندای سوناتا

    سوناتا از نظر اطمینان در بین 30 مدل هیوندای در رتبه 25 قرار دارد.

    خودرویی با سایز متوسط است که از سال 1985 توسط تولید کننده کره جنوبی تولید می شود. نسل اول سوناتا در سال 1985 معرفی شد ، هیوندای استلار فیس لیفت شده بود که بعد از دو سال به دلیل واکنش ضعیف بازار از دور خارج شد. در حالی که پلاک در ابتدا فقط در کره جنوبی فروخته می شد نسل دوم  در سال 1988 به طور گسترده صادر شد.

    سوناتا در ایالات متحده برای بازار آمریکای شمالی ، چین و کره جنوبی برای بازار آسیا و روسیه برای تولید می شود. این نام از اصطلاح موسیقی ، سوناتا گرفته شده است.

    این خودرو در سال 1988 در آمریکای شمالی معرفی شد. اگرچه تغییرات زیادی در طراحی آن ایجاد شده است ، اما از آن زمان به طور مداوم در حال تولید است. آخرین تجدید نظر در طراحی در سال 2010 صورت گرفت و یک مدل هیبریدی از این خودرو برای مدل 2011 منتشر شد. در سال 2004 رتبه برتر رضایت مشتری را به دست آورد.

    هیوندای سوناتا به وسیله نسل های پنجم تا هفتم در ایران معروف شدند و کورد استقبال قرارگرفتند اگرچه پیش از آن هم نسل های قبل تر در ایران وجود داشتند.

     

    مشکلات رایج هیوندای سوناتا

    با وجود شهرت فراوان، سوناتا دارای چندین مشکل است که در اینجا به تعدادی از آن ها میپردازیم:

    •  به گفته برخی از مصرف کنندگان ، مشکلات موتوری گریبان گیر مدل 2003 سوناتا است. تعمیر این مشکلات معمولاً گران است و گاهی اوقات نیز نیاز است تا موتور به طور کامل تعویض شود.
    • برخی از دارندگان این خودرو گزارش می دهند که با سوناتا 2009 در دنده پنجم با موتور دچار مشکل می شود و این ممکن است به دلیل سنسور معیوب باشد.
    • صاحبان سوناتا 2006 گاهی اوقات شکایت می کنند که پمپ بنزین این خودرو خیلی زودتر از کار می افتد.
    • برخی از مالکان گزارش دادند که با افزایش سن خودرو مصرف سوخت سوناتا کمتر می شود. البته این مشکل می تواند به دلیل مسائل مختلفی از جمله شرایط معمول رانندگی باشد.
    • گزارش هایی نیز از زنگ زدگی زودرس در سال 2009 و هیوندای سوناتاهای قدیمی وجود دارد ، به خصوص اگر با ماشین در هوای برفی به طور مکرر رانندگی شود.
    • برخی از رانندگان گزارش می دهند که خارج کردن پارک سوناتا 2011 به خصوص در هوای سرد به سختی انجام میشود و مجبور به تعمیر گیربکس سوناتا هستند تا این ایراد گیربکسی را رفع کنن.
    • در مدل های سوناتا با سنسور فشار تایر ، مصرف کنندگان معمولاً اعلام کردند که چراغ اخطار خیلی راحت روشن می شود و خاموش شدن آن بسیار دشوار است.

     

    اجتناب از مشکلات خودرو هیوندای سوناتا

    اگر سوناتا دارید یا قصد خرید هیوندای سوناتا دست دوم را دارید ، مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکلات رایج انجام دهید:

     

    • هنگام خرید اتومبیل دست دوم ، از یک متخصص گیربکس اتوماتیک بخواهید تا گیربکس خودرو را بازدید کند. این کار خیال شما را راحت می کند و به شما در شناسایی هرگونه مسئله اصلی در ارتباط با تعمیر گیربکس سوناتا کمک می کند.
    • هنگام در نظر گرفتن سوناتا 2003 کمی احتیاط کنید ، زیرا بیشتر مشکلات مربوط به موتور در این مدل سال شناخته شده است.
    • همیشه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را روی ماشین خود انجام دهید. این به ماندگاری بیشتر قطعات کمک می کند و از بسیاری از مشکلات رایج جلوگیری خواهد کرد.
    • اگر در منطقه ای برفی زندگی می کنید ، ماشین خود را اغلب در زمستان بشویید تا از خوردگی نمک جاده جلوگیری کند.

     

    کلام آخر

    اگرچه هیوندای سوناتا مستعد مشکلات مکانیکی نیست ، اما مهم است که مشکلات خودروی خود را برطرف کنید. اگر شک دارید به سلامت گیربکس خود ما اینجا هستیم تا تعمیر گیربکس سوناتا شما را به بهترین شکل انجام دهیم.

     

     

    مطالب مفید