مقالات

    علت دنده عقب نرفتن تیگو 5

     

    علت دنده عقب نرفتن تیگو 5 

     

    علت دنده عقب نرفتن تیگو 5 از ایرادات شایع در این خودرو میباشد که معمولا هر دارنده خودرو تیگو 5 با آن مواجه خواهد شد . دنده عقب یک دنده بسیار مهم در تمامی خودروها میباشد. ممکن است زمان بسیار کمی را صرف رانندگی در دنده عقب کنید، اما اگر دنده عقب نداشته باشید، خودرو شما تقریبا غیرقابل رانندگی خواهد بود. شما نمی‌توانید از مکان‌های پارک، پارک موازی، پیچ سه نقطه‌ای یا بسیاری از اقدامات اساسی دیگر اقدام نمایید. 
    مواقعی وجود دارد که خودرو تیگو 5 شما به دنده عقب نمیرود. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود خودرو تیگو 5 از دنده عقب امتناع کند. و هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است یک مشکل جزئی و یا نیاز به رسیدگی بیشتر داشته باشد.

    علائم خرابی کاتالیزور

     

    علائم خرابی کاتالیزور

     

    علائم خرابی کاتالیزور را جدی بگیرید و خیلی سریع به آن رسیدگی کنید.کاتالیزو مسئول پاکسازی گازهای گلخانه ای خودرو ست و ذرات مضر را به گازها و بخار آب ایمن تر تبدیل می کنند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر کاتالیزور مسدود شود یا خراب شود.
    در اینجا، ما علائم خرابی کاتالیزور را بررسی می‌کنیم و مشکلاتی را که در نتیجه ممکن است رخ دهد، توضیح می‌دهیم. 
    مبدل های کاتالیزوری یک جزء ضروری خودرو هستند که برای کاهش میزان آلاینده های مضری که از موتور خودرو خارج می شود، کار می کند. این قوطی فلزی به عنوان بخش ثابتی از سیستم اگزوز عمل می‌کند و از یک کاتالیزور شیمیایی برای حذف آلودگی گازهای خروجی موتور استفاده می‌کند که به طور چشمگیری آسیب کمتری به آنها وارد می‌کند.

     

    علایم خرابی فلایویل گیربکس

     

    علایم خرابی فلایویل گیربکس 

     

    علایم خرابی فلایویل گیربکس موضوع به نظر ساده ای میاید که باید آن را جدی گرفت و در این مقاله به بررسی آن میپردازیم . فلایویل در نگاه اول بخش ساده ای از ماشین شماست، اما در واقع اهداف زیادی دارد، به خصوص در ماشین های مدرن تر این اهداف رپر رنگ تر است.

    اگر گمان میکنید که فلایویل خودرو شما خراب شده است، و این علایم خرابی را در خودرو خود میبینید باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید تا مشکل بدتر نشود و بر سایر اجزای خودروی شما آسیب بیشتری وارد نشود.
    اما فلایویل چیست و علایم خرابی فلایویل گیربکس چه میباشد؟ 
    هدف اصلی فلایویل ذخیره انرژی جنبشی (حرکتی) است که می تواند برای تامین انرژی خودروی شما و جلوگیری از توقف آن هنگام برداشتن پای خود از روی پدال گاز استفاده شود. موتور را از طریق کلاچ به گیربکس متصل می کند و امکان انتقال نیرو به چرخ ها را فراهم می کند.

    علت گاز هرز خوردن ماشین اتومات

     

    علت گاز هرز خوردن ماشین اتومات

     

    علت گاز هرز خوردن ماشین اتومات موضوع مهمی است که هر دانده ماشین اتومات باید آن را بداند . وقتی پدال گاز خودرو خود را فشار میدهید ، انتظار دارید ماشین شتاب بگیرد. پس چه اتفاقی می‌افتد که خودرو شتاب نمی‌گیرد، اما دور در دقیقه بالا می‌رود؟ این مشکلی است که باید فوراً به آن رسیدگی کرد، اما از کجا شروع کنیم؟
    خودروهای مدرن فوق العاده قابل اعتماد هستند و ما انتظار داریم که همه قطعات با هم کار کنند تا بتوانیم بدون هیچ زحمتی به مقصد برسیم. اما اگر پدال گاز ماشین را به حرکت در نیاورد چه اتفاقی می‌افتد؟ موتورهای احتراقی برای کارکرد موثر به ترکیب دقیقی از هوا، سوخت و جرقه متکی هستند. اگر یکی از این عناصر در اوج کارایی نباشد، می توانید انتظار عملکرد ضعیف یا حتی عدم حرکت را داشته باشید.
    موتور خودرو شما نیز از یک گیربکس اتوماتیک یا دستی برای گرفتن نیرو از موتور و انتقال آن به چرخ ها استفاده می کند، بنابراین گیربکس نیز می تواند علت گاز هرز خوردن خودرو باشد.
    در این مقاله، ما به مهمترین دلایلی که ماشین گاز هرز میخورد، اشاره می کنیم. ما همچنین بررسی می کنیم که چگونه می توانید مشکلات خودرو را برطرف کنید، حتی اگر مکانیک حرفه ای نباشید. در پایان این مقاله به سوالات مهم شما نیز می پردازیم.

    دلایلی که ماشین شما گاز هرز میخورد و یا دقیق تر شتاب نمی گیرد اما دور در دقیقه بالا می رود
    هنگامی که پدال گاز به پایین فشار داده می شود، خودرو قرار است شتاب بگیرد. اگر این اتفاق نمیفتد ، ممکن است به این معنی باشد که گیربکس لیز می خورد یا مبدل گشتاور به خوبی کار نمیکند. همچنین به دلیل شیر برقی خراب، کلاچ فرسوده، گیربکس آسیب دیده یا مشکلات مختلف پیشرانه نیز میتواند ماشین گاز هرز بخورد.

     

    دمای نرمال گیربکس

     

    دمای نرمال گیربکس

     

    دمای نرمال گیربکس موضوع مهمی در نگهداری از گیربکس های اتوماتیک است .روغن گیربکس برای خنک نگه داشتن گیربکس و عملکرد درست آن بسیار حیاتی است. دمای روغن توسط کامپیوتر گیربکس کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که خرابی های مکانیکی وجود ندارد. بنابراین، دمای نرمال گیربکس چه دمایی است  و چه زمانی باید نگران باشید موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. نگهداری منظم طبق دستور سازنده بسیار مهم است. روغن گیربکس و فیلتر باید در فواصل زمانی معین تعویض شوند. همچنین می خواهید در صورت مشاهده هر گونه بی نظمی، حتما گیربکس را به یک مکانیک نشان دهید. حتی کوچکترین نشتی در صورت غفلت می تواند به مشکلی بزرگ تبدیل شود.

    مطالب مفید